Vai trò của giá trị cảm nhận trong mối quan hệ giữa người lao động và thực thi trách nhiệm xã hội tại các điểm du lịch Thành phố Phú Quốc

Authors

  • Vinh Ma Xuan Khoa DL-KS (HUFLIT)
  • Hạnh Võ Thị Bích
  • Tuấn Đinh vũ Hoàng

Abstract

The study aims to the impact of factors on workers including (1) Training and development, (2) Welfare policies, (3) Teamwork and (4) Working environment to enforce social responsibility in tourist destinations in Phú Quốc City through the role of intermediary is the perceived value. The study used the smallest squared method of each part to estimate the linear structure model (PLS - SEM), through an approach to analysis with 284 employees working in tourist destinations in Phú Quốc City. The results of the data analysis indicate that all proposed hypotheses are supported, except for the Social Policy hypothesis that impacts perceived value. Therefore, the results show that perceived value plays a mediating role in the relationship between three factors of workers (Training and Development, Teamwork, and Working Environment) and the implementation of social responsibility in Phú Quốc tourist destinations.

Published

28-02-2024

How to Cite

Ma Xuan, V., Võ Thị Bích, H., & Đinh vũ Hoàng, T. (2024). Vai trò của giá trị cảm nhận trong mối quan hệ giữa người lao động và thực thi trách nhiệm xã hội tại các điểm du lịch Thành phố Phú Quốc. HUFLIT Journal of Science, 8(1), 70. Retrieved from https://hjs.huflit.edu.vn/index.php/hjs/article/view/175

Issue

Section

Articles

Categories

Most read articles by the same author(s)